Triumph Speed Triple 1200 RS

Triumph Speed Triple 1200 RS

S úplne novým trojvalcovým motorom s objemom 1160 cm3, ktorý bol vyvinutý na základe poznatkov z programu pretekárskych motorov Moto2™, poskytuje nový Speed Triple 1200 RS maximálny výkon 180 k pri 10 750 ot./min a maximálny krútiaci moment 125 NM pri 9 000 ot./min., čo poskytuje neuveriteľne vzrušujúcu jazdu. Nový motor má tiež podstatne lepšiu odozvu.

Nový motor bol navrhnutý úplne nanovo. Cieľom bolo zvýšenie maximálneho výkonu a zároveň zníženie hmotnosti, čo sa podarilo o hmotnosť sa znížila o 7kg. Nový motor je aj kompaktnejší ako jeho predchodca napriek zvýšenému zdvihovému objemu. V novom motore je perfektne vyvážená agresivita, výkon a ovládateľnosť.

Motor poskytuje výrazne vyšší výkon a krútiaci moment v porovnaní s predchádzajúcou generáciou pričom výkon je  fantasticky dávkovaný  v celom rozsahu otáčok.

Výkon je vyšší o 30 koní pričom dosahuje maximálnu hodnotu 180 k pri 10 750 ot./min. Červené pásmo otáčok je teraz zvýšené o 650 ot./min na 11 150 ot./min. a zachováva si všetok neuveriteľný krútiaci moment a charakter v dolnom a strednom rozsahu, ktorým bol Speed Triple vždy známy, s maximálnym krútiacim momentom 125 Nm pri 9 000 ot./min. , o 8 Nm viac ako u predchádzajúceho modelu.

O 10 kg ľahší a s úplne novým ľahkým podvozkom, úplne novou ergonómiou jazdca a dominantnejšou a účelnejšou jazdnou pozíciou, nový Speed Triple 1200 RS nie je ničím menším ako revolúciou v ovládaní. Prémiová výbava obsahuje nové brzdy Brembo Stylema®, pneumatiky Metzeler RACETEC™ RR a výkonovo vyladené odpruženie Öhlins.

Všetky tieto vylepšenia spolu vytvárajú nový Speed Triple 1200 RS, ktorý bol navrhnutý tak, aby bol pri jazde rovnako agilný a dynamický ako Street Triple RS.

Nový Speed Triple 1200 RS má o 13 mm širšie riadidlá, ktoré poskytujú dominantnejšiu a účelnejšiu jazdnú pozíciu, poskytujú lepší pocit a kontrolu pre predvídateľnejšiu jazdu. Podstatných vylepšení sa dočkal aj profil a konštrukcia sedadla, ktoré je teraz pohodlnejšie a zároveň umožňuje jazdcovi zaujať prirodzenejšiu polohu pre jazdu. Výška sedadla je príjemných 830 mm.

Plne nastaviteľné odpruženie Öhlins vpredu aj vzadu bolo vyladené tak, aby poskytovalo optimálnu rovnováhu medzi výkonom, komfortom a ovládaním.

Vpredu má Speed Triple 1200 RS upside down vidlicu Öhlins NIX30, s nastaviteľným predpätím, odskokom a tlmením kompresie, zatiaľ čo vzadu môže jazdec využiť dvojitý tubusový tlmič Öhlins TTX36, ktorý je tiež nastaviteľný pre predpätie, odskok a tlmenie kompresie.

 

 

 

 

 

Neuveriteľnú brzdnú silu poskytujú nové brzdy Brembo.

Vpredu nové vysokovýkonné dvojité radiálne monoblokové predné strmene Brembo Stylema® s ľahšími 320 mm prednými kotúčmi zaisťujú brzdný výkon pripravený na pretekársky okruh a vzadu jeden dvojpiestový zadný strmeň Brembo umožňuje jazdcovi vyvážiť brzdenie. úsilie a zlepšuje celkovú kontrolu nad motocyklom na ceste aj na trati.

Pre ďalšie zvýšenie pohodlia a kontroly jazdca je k dispozícii brzdová páčka Brembo MCS s nastaviteľným rozpätím a pomerom.

Nový Speed Triple 1200 RS je vybavený skokovou zmenou v technológii Speed Triple, vrátane úplne nových 5” TFT prístrojov, nového obojsmerného rýchlo radenia smerom hore a dole Triumph Shift Assist, optimalizovaného náklonového ABS, zapínateľnej náklonovej kontroly trakcie (s IMU), 5 jazdných režimov – vrátane režimu Track, nového výrazného full LED osvetlenia, plne bezkľúčového systému a systému My Triumph Connectivity System, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy.