Beta Xtrainer MY24

Beta Xtrainer je motocykel, ktorý ponúka jednoducho jedinečný balík technického vybavenia, výkonu, ergonómie a dizajnu a pre nový modelový rok sa pýši novou grafikou. Najnovší restyling prepožičiava motocyklu štýl, modernosť a eleganciu pre výnimočnú jazdu.

Xtrainer nestratil nič zo svojich typických jedinečných vlastností ako je prvotriedny chod motora a skvelá ovládateľnosť. Xtrainer dokonale reaguje na potreby všetkých jazdcov, ktorí hľadajú ľahko ovládatelný motocykel a umožňuje jazdcovi cítiť sa pohodlne vo väčšine jazdných podmienok. Beta Xtrainer je inšpirovaný svetom trialového jazdenia a dokáže sa s ľahkosťou prispôsobiť rôznym situáciám. Xtrainer je ideálnym riešením pre menej skúseného jazdca ako vstupný motocykel do sveta Enduro jazdenia ale aj pre skúseného enduro jazdca, ktorý hľadá menej únavný a ľahšie ovládateľný motocykel pre extrémne enduro. Xtrainer v každej situácii umožňuje jazdcovi sústrediť sa len na jazdu a užívať si nádherný svet off-roadu.
Nižšia výška v porovnaní s modelovou radou RR s úzkou strednou časťou a jemnejším prenosom výkonu umožňuje ľahšiu ovládatelnosť od nízkych až po vysoké otáčky. Xtrainer má síce výkon, ktorý potrebuje na to, aby udržal pocit z pretekárskeho motocykla, ale uprednostňuje o niečo pomalšie a technickejšie trasy, kde môže využiť svoje prednosti ku ktorým bezpochyby patrí vynikajúca ovládateľnosť – ako aj krútiaci moment jeho dvojtaktného motora Beta 250 alebo 300.


Beta Xtrainer ťaží z jednoduchých ingrediencií, ktoré sú šikovne zmiešané tak, aby vznikol mimoriadny výsledok.

Hlavné ingrediencie tohto dokonalého receptu možno zhrnúť takto:
• Nízka hmotnosť: iba 99 kg, pre motocykel, ktorý je mimoriadne obratný a intuitívny, dokonca aj pre začiatočníkov
• Výška sedadla: znížená o 20 mm v porovnaní s radom RR, čo umožňuje jazdcom dotknúť sa zeme v prípade potreby v náročných podmienkach.
• Brzdy: Nissin, hydraulické kotúče s rozmermi 260 mm vpredu a 240 mm vzadu
• Batéria: ľahká, vysokovýkonná lítiová batéria
• Vidlica s priemerom 43mm a jedna tlmiaca jednotka vzadu. Odpruženie je možné nastavovať. Vidlica ponúka nastaviteľné predpätie pružiny
a odskoku, zatiaľ čo zadný tlmič je nastaviteľný z hľadiska predpätia pružiny, stlačenia a odskoku.

 

Beta Progresívny výfukový ventil: Beta Progressive výfukový ventil môže byť externe nastavený jazdcom, čo umožňuje efektívne prispôsobenie výkonu motora tak, aby vyhovoval každému druhu podmienok.
• Prepínač máp na riadidlách: Dve polohy pre rýchlejšiu alebo pomalšiu odozvu motora.
• Palivová nádrž: priehľadná nádrž s objemom 8 litrov.
• Automatický mixér: umiestnený pod sedadlom (ktorý sa ľahko otvára stlačením tlačidla), odpadá potreba premixu oleja a paliva;
• Mäkké pneumatiky: ich mäkká zmes a agresívny dizajn zaručujú priľnavosť v každej situácii, pričom jazdec ťaží z reakcií, ktoré sú menej trhavé v porovnaní s pneumatikou s tuhšou bočnou stenou.
• Ventilátor: aj keď dvojtaktný motor ponúka dobrú tepelnú rovnováhu, ventilátor je štandardne namontovaný na Xtraineri, aby sa zabezpečilo, že motor vždy udrží ideálnu prevádzkovú teplotu, dokonca aj na pomalších trasách;
• Elektrický štartér: presný a spoľahlivý, nevyhnutný pri štartovaní motocykla v zložitých situáciách;
• Motor a spojka: odvodený od RR,
Vzhľadom na tieto vlastnosti a vylepšenia v porovnaní s predchádzajúcim modelom 2023 (zadný pomocný rám, sací systém, batéria, väčšia nádrž a nové plastové komponenty) je hlavnou skutočnou novinkou modelu MY24 inovatívny elektronický kľúč.


Elektronický kľúč: magnetický „Kill – switch“
Zariadenie predstavuje absolútnu inováciu ako pre Betu, tak aj pre celý enduro svet. Nový elektronický kľúč je bezpečnostný systém, ktorý súčasne plní funkciu ochrany proti krádeži, ako aj funkciu ochrany motocykla a jazdca a je exkluzívnym európskym patentom registrovaným spoločnosťou Betamotor (EP3064405B1). Skladá sa z dvoch častí: jedna, ktorá zostáva pripevnená k riadidlám vozidla, a druhá, magnetická (nositeľná jazdcom pomocou remienka na zápästie), ktorý sa odpojí, aby sa mechanizmus aktivoval.
Funkcia ochrany proti krádeži: ako v automobilovom svete, zariadenie vylučuje možnosť naštartovania motora pri odpojení vďaka kódovaniu, ktoré jedinečne zodpovedá kľúču od motocykla, čím zabraňuje krádeži vozidla, keď je ponechané bez dozoru. Vyššia úroveň bezpečnosti pre jazdca a motocykel: s podobnou funkciou ako zariadenie „Kill – Switch“, motocykel sa vypne, keď sa magnetický kontaktný bod pripojí k zápästiu jazdca a odpojí sa od motocykla. Vypnutie motocykla zabraňuje poškodeniu motora v prípade pádu a poskytuje väčšiu bezpečnosť pre jazdca, ak stratí kontrolu nad motocyklom, alebo ak je motocykel na zemi s otvoreným plynom.
Sedlo: pena tvoriaca sedadlo má inú geometriu a hustotu, aby poskytovala väčšie pohodlie jazdcovi, ako v prípade bicyklov rodiny RR. Väčšia oporná plocha a iné zloženie materiálov výrazne zvyšujú komfort Xtraineru pri jazde.
Grafika: nová grafika pripomína väčších súrodencov Xtrainera z radu RR. Charakteristická Beta červená je sprevádzaná kontrastnými čiernymi a bielymi prvkami v kontinuite so štýlom, ktorý motocykel dostal s predchádzajúcim restylingom Xtrainera MY23.