TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X a SCRAMBLER 1200 XE
Nový model Triumph Scrambler 1200 X prináša rovnakú suverénnu jazdnú pozíciu a výkon bohatý na krútiaci moment, ktoré si zákazníci u predchádzajúcich modelov Scrambler obľúbili, v kombinácii s veľkorysou špecifikáciou výbavy a technológií.
Model Scrambler 1200 X je skonštruovaný tak, aby bol prístupnejší pre širšie spektrum jazdcov, má výšku sedadla 820 mm, ktorá sa v kombinácii so zníženým sedadlom (dostupné ako voliteľné príslušenstvo) môže znížiť až na úroveň 795 mm.
Nový Scrambler 1200 X si zachováva tak ako boli zákaznici doteraz pri modelovej rade Scrambler zvyknutí vysokú špecifikáciu komponentov a technológii ako napríklad nové odpruženie Marzocchi, USD vidlica s priemerom 45mm a zadná pružiaca jednotka – RSU
so zásobnikmi typu piggyback a možnosťou nastavenia predpätia. Predné aj zadné odpruženie disponuje zdvihmi 170mm a je optimalizované pre jazdu na ceste.
K dispozícii pre model Scrambler 1200 X sú aj pokročilé technológie (ktorými nebol vybavený predchádzajúci model Scrambler XC):
- nový optimalizovaný náklonový systém ABS
- vypínateľná náklonová kontrola trakcie
- multifunkčné prístroje s integrovaným TFT displejom
- päť jazdných režimov vrátane režimu Off-road
- Osvetlenie komplet LED vrátane charakteristických svetlometov DRL, kompaktné zadné svetlo a nové štíhle moderné smerovky
- Nabíjanie cez USB
- Prepojenie s mobilným telefónom (bluetooth modul k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo)
– navigácia turn-by-turn
– ovládanie telefónu a hudby cez Bluetooth
TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – SAPPHIRE BLACK
TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – CARNIVAL RED
TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – ASH GREY
VZRUŠUJÚCI VÝKON
Oba modely Scrambler 1200 majú rovnaký dvojvalcový motor Bonneville s objemom 1200 cm3 s vyladením Scrambler bohatý na krútiaci moment s novou, jednou 50 mm škrtiacou klapkou a prepracovanými zvodmi výfuku, ktoré poskytujú lepší prietok a širšie rozloženie krútiaceho momentu v hornom pásme otáčok od 5 000 otáčok za minútu až po červenú hranicu.
Obidva modely Scrambler 1200 MY2024 boli vyladené tak, aby poskytovali dokonalú rovnováhu dávkovania výkonu pri jazde na ceste aj v teréne. Maximálny výkon teraz dosahuje o niečo skôr a dosahuje 90 k pri 7 000 ot/min, pričom maximálny krútiaci moment 110 Nm dosahuje tiež skôr, pri 4 250 ot/min.
Nezameniteľný dvojitý výfukový systém dopĺňajú tlmiče z brúsenej nehrdzavejúcej ocele, ktoré dodávajú charakteristický hlboký a charakteristický tón modelu Scrambler.
PRÉMIOVÁ ŠPECIFIKÁCIA
Obidva varianty majú rovnaký špeciálny oceľový rúrkový rám Scrambler, kolesá sú osadené vysokokvalitnými špicami z nehrdzavejúcej ocele s ľahkými a odolnými hliníkovými ráfikmi.
Medzi modelmi Scrambler sú dôležité ergonomické rozdiely, vrátane rôzneho dizajnu riadidiel.
Scrambler XE je širší o 65 mm ako Scrambler X, čo zabezpečuje lepšie ovládanie v náročnejšom teréne. Obidva modely majú nastaviteľnú polohu riadidiel a model Scrambler 1200 XE má tiež nastaviteľnú výšku o 10 mm. Model Scrambler 1200 XE, má k dispozícii ešte širšie možnosti nastavenia ergonómie, a môže sa pochváliť aj nastaviteľnými nožným ovládaním tak, aby vyhovovalo rôznym štýlom jazdy a obuvi.
Oba modely sú vybavené obojstranným výkyvným ramenom z prémiového liateho hliníka. Model XE s dĺžkou 579 mm má o 32 mm dlhšiu kyvnú vidlicu a dlhší rázvor ako model X, čo zvyšuje ovládateľnosť a istotu v náročnom teréne, zatiaľ čo kratší rázvor modelu X prispieva k agilnej a citlivej jazde na ceste.
Scrambler 1200 sú tiež vybavené špičkovými pneumatikami Metzeler. Model X využíva dvojúčelové pneumatiky Karoo Street zamerané na cesty, zatiaľ čo variant XE jazdí na pneumatikách Metzeler Tourance, ktoré prispievajú k jeho bezkonkurenčnej rovnováhe medzi cestnými a terénnymi schopnosťami. Pre ešte extrémnejšie terénne schopnosti je vhodnou voľbou pneumatika Michelin Anakee Wild ktoré sú schválené aj spoločnosťou Triumph.
Oba modely sú vybavené odpružením vysokej špecifikácie. Variant X obsahuje prednú vidlicu Marzocchi s priemerom 45 mm. Jednotky zadného odpruženia sú vybavené zásobníkmi a nastaviteľným predpätím, čo zákazníkom umožňuje doladiť ich zážitok z jazdy na ceste aj mimo nej.
XE má nastavenie viac zamerané na terén, s optimalizovanými 45 mm vidlicami Marzocchi a prémiovými dvojpružinovými pružiacimi jednotkami Marzocchi, ktoré sú plne nastaviteľné a majú väčšie možnosti nastavenia pre kompresiu a odskok, čím poskytujú ešte väčšiu kontrolu. Toto optimalizované odpruženie poskytuje značný zdvih predných a zadných kolies 250 mm pre bezkonkurenčné terénne schopnosti a svetlú výšku.
Obidva modely sú vybavené najmodernejšími brzdami pre zaručenú účinnosť na ceste a v teréne. Scrambler 1200 XE sa môže pochváliť výkonnými prednými strmeňmi BremboTM Stylema® najnovšej generácie, radiálnymi brzdičmi Monoblock s dvoma 320 mm plávajúcimi kotúčmi, ktoré poskytujú najlepší brzdný výkon vo svojej triede. Zadná brzda má 255 mm kotúč so strmeňom Nissin, čo ešte viac maximalizuje brzdný výkon.
Model X je vybavený dvoma 310 mm plávajúcimi prednými kotúčmi s dvojpiestovými axiálnymi strmeňmi Nissin. Zadná brzda má 255 mm zadný kotúč a plávajúci brzdový strmeň Nissin, ktorý poskytuje istotu brzdného výkonu na ceste. Polohu páky prednej brzdy možno pri oboch modeloch nastaviť podľa preferencií jazdca.
S NOVOU A ZLEPŠENOU TECHNOLÓGIOU ZAMERANOU NA JAZDCA
Scrambler X a XE sú vybavené náklonovým ABS a náklonovou kontrolou trakcie, ktorá reguluje zásahy tak, aby poskytovala a udržiavala optimálnu trakciu pri akomkoľvek uhle náklonu.
Pre Scrambler 1200 X je k dispozícii päť jazdných režimov, z ktorých každý má svoju vlastnú odozvu na plyn a špecifické nastavenia ABS a trakcie. Jazdci si môžu vybrať z možností Sport, Road, Rain, Off-Road a Rider Configurable, zatiaľ čo XE má aj Off-Road Pro, aby umožnil skúsenému jazdcovi úplnú neprerušovanú kontrolu pri najnáročnejšej jazde v teréne.
Väčšia jazdná stabilita je dosiahnutá vďaka Inertial Measurement Unit (IMU), ktorá bola vyvinutá v spolupráci s Continentalom. Tento systém umožňuje optimalizáciu ABS a trakčnej kontroly v zákrutách, pričom automaticky vyberie správne nastavenie meraním nakláňania, sklonu, zatáčania a zrýchlenia na výpočet uhla náklonu.
Scrambler 1200 XE obsahuje integrované a prispôsobiteľné plnofarebné TFT prístroje. K dispozícii sú dve štýlové dizajnové témy rozloženia informácií, každá s ďalšími tromi možnosťami zmeny úrovne zobrazovaných informácií. K dispozícii je tiež výber medzi displejom s vysokým alebo nízkym kontrastom, ako aj prispôsobiteľná úvodná obrazovka, aby sa Scrambler XE cítil viac ako ten váš.
Scrambler 1200 X je vybavený hybridným multifunkčným LCD/TFT displejom, ktorý je súčasťou elegantne štylizovaného kruhového číselníka prístrojov. Tento kompaktný a minimalistický displej je ľahko čitateľný na prvý pohľad.
NEZAMENITEĽNÝ ŠTÝL NA MIERU
Oba modely obsahujú kľúčové prvky, vďaka ktorým je Scrambler jednoducho nezameniteľný, od výraznej siluety až po charakteristický dizajn dvojitého výfuku a nádherne tvarovanej palivovej nádrže. Oba modely sú vybavené klasickou jednodielnou rebrovanou lavicou v čiernej farbe pre XE a hnedej farbe pre model X a oba sa môžu pochváliť vylepšenými detailmi v podobe nového štíhleho dizajnu smeroviek a kompaktného krytu zadných svetiel.
Modely Scrambler 1200 upútajú nápadnými povrchovými úpravami a detailmi, vrátane tvarovaných bočných panelov s brúseným hliníkovým odznakom Scrambler 1200, ikonickým trojuholníkovým odznakom nádrže Triumph, brúseným hliníkovým uzáverom v štýle Monza a brúseným nerezovým remienkom.
Model Scrambler 1200 XE je zakončený blatníkmi z brúseného hliníka, zatiaľ čo X má vysokokvalitné lakované blatníky.
Scrambler 1200 XE bol opäť v niektorých detailoch vylepšený pričom si zachováva všetky svoje podstatné vlastnosti a vysokú úroveň výbavy.
Aktualizácie modelu Scrambler 1200 XE v roku 2024 zahŕňajú:
- Aktualizované radiálne monoblokové strmene Brembo Stylema® najnovšej generácie s dvoma plávajúcimi 320 mm kotúčmi a jednopiestikový strmeň Nissin vzadu.
- Optimalizovaná USD vidlica Marzocchi s priemerom 45 mm a „dvojpružinové“ RSU s nádržkami typu piggyback.
- Nové optimalizované odpruženie Marzocchi s dlhým 250 mm zdvihom kolies vpredu aj vzadu, plne nastaviteľné.
- Prepracované sacie a výfukové potrubie poskytujúce širšie rozpätie krútiaceho momentu v hornom rozsahu otáčok
- Vylepšené štýlové detaily vrátane nových štýlových štíhlych LED smeroviek a nového kompaktného zadného LED svetla