Online shop
Facebook

MV AGUSTA F3 800

 

Pôžitok litrového “superbike-u” s ovládateľnosťou superšportového “6-kila”. Krútiaci moment dvojvalca do V a obmedzovač otáčok nastavený na hodnotu štvorvalca.

MV Agusta F3 800 je so svojim avantgardným trojvalcom , hrdo nesúcim znak Made in Italy,  novým medzníkom výkonu.

 

Väčší výkon, väčší krútiaci moment , viac adrenalínu... Výsledkom je motocykel s nevídanou ovládateľnosťou, vyspelým balíčkom elektronických prvkov a novým motorom o objeme 800cm3, výkonom 148 koní, a krútiacim momentom 88Nm. V kombinácii s extrémne nízkou hmotnosťou, len 173kg, ponúka pomer výkon/váha taký, že mu dovoľuje súperiť s motocyklami v triede litrových superšportov.

MV Agusta F3 675 úplne zmenila ponímanie superšportových motocyklov strednej váhy, vďaka perfektnej vyváženosti motora a rámu. Motor je typickým predstaviteľom Talianskej technológie a podvozok ponúka najlepšie výkony  na verejných komunikáciách aj na okruhu vo svojej triede. MV Agusta F3 800 tlačí hranice strednej triedy superšportov do sfér replík „superbike-ov“. Revolúciou v tomto sektore , tak tento motocykel prestavuje technologický a výkonový míľnik histórie. 

Charakteristiky

• Radový trojvalec s objemom 798cm3
• Vŕtanie 79.0 mm, zdvih 54.3 mm (+8.4 mm viac ako u F3 675)
• Maximálny výkon 148 HP pri 13,000 ot./min. (+20 koní viac ako u F3 675)
• maximálny krútiaci moment 88Nm pri 10,600 ot./min.
• Limit 13500 ot.
• Anti-hopingová spojka
• Suchá hmotnosť: 173 kg (rovnako ako  F3 675)
• Pomer váha /výkon: 1.17 kg/HP (-13.5% menej ako u F3 675, s pomerom 1.35 kg/HP)
• Nové brzdy vpredu, osadené monoblokovými brzdičmi Brembo
• Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa

MOTOR

Priemer vŕtania zostal nezmenený na hodnote 79mm , avšak zdvih piestu narástol z 45,9mm na 54,3mm, čo vyústilo v zväčšení objemu zo 675cm3 na 798cm3. Výkon motora tak narástol na ohromujúcu hodnotu 148 koní pri 13 000 ot./min., pričom narástla aj hodnota krútiaceho momentu na 88Nm pri 10 600 ot./min. Obmedzovač otáčok motora bol nastavený na hodnotu 13 500 ot./min. Časovanie zabezpečujú dva vačkové hriadele v hlave motora, spolu so štvorventilovou technológiou titánových ventilov na valec, pričom práve jej vďačíme za vysoký výkon v hornej časti otáčkového poľa.  Vstrekovače paliva sú taktiež nové, s väčším prietokom a výkonom oproti tým v modeli F3 675.

Tento trojvalcový motor je vrcholom motocyklového strojárenstva. Je extrémne ľahký, kompaktný a využíva odlievanú kľukovú skriňu s integrovanými valcami. Okruhy olejového obehu a obehu chladiacej kvapaliny sú taktiež integrované v bloku motora, pričom pumpy, ktoré tieto obehy poháňajú , sú šikovne skryté vo vnútri samotného motora, čo naviac prispieva k jeho kompaktnému dizajnu. Popri týchto inováciách je stále raritou použitie kľukového hriadeľa, ktorý sa otáča opačne , než je štandardom. Prvý sériový motocykel s takouto vlastnosťou bol model F3 675, ale inak je to stále výsada špeciálov v seriály MotoGP. 

Čo je cieľom takejto zmeny? Napomáha k redukcii efektu zotrvačnosti, čo jazdec ocení hlavne pri náhlych a prudkých zmenách smeru jazdy a celkovo prispieva k legendárnej ovládateľnosti modelu F3. Podstatným odrazom nárastu výkonu, pri rovnakej hmotnosti, je nárast pomeru výkonu ku hmotnosti v porovnaní s modelom F3 675.  To však nie je všetko: Odozva na plyn je za každých podmienok vyváženejšia, pričom k tomu prispelo hlavne zvýšenia výkonu v stredných otáčkach.  Tieto dve podstatné vlastnosti ohromne zvýšili potešenie z jazdy na verejných komunikáciách a rovnako prispeli aj zlepšeniu časov meraných kôl na okruhoch. Maximálny výkon 148 koní priniesol aj novú hranicu maximálnej rýchlosti a to 269km/h, pričom k tomu prispela aj zmena pomeru ozubení reťazovej sady z 16/43 na 17/41. Nakoniec to završuje „anti-hopingová“ spojka, vyvinutá špeciálne inžiniermi značky MV Agusta, ktorá dovoľuje využiť výkon do poslednej chvíle pred tvrdým brzdením.

ELEKTRONIKA

Trojvalec MV Agusty priniesol najvyspelejšiu elektroniku, aká bola kedy videná v strednej kategórii.  Systém MVICS (integrovaný systém kontroly motora a vozidla) kombinuje systém elektronického plynu a elektronickej kontroly trakcie zadného kolesa. Systém plného elektronického plynu umožňuje ideálnu polohu škrtiacich klapiek v každej chvíli, nezávisle od polohy rukoväte plynu. Nie sú tu tak použité žiadne mechanické prvky medzi samotnou rukoväťou plynu a škrtiacimi klapkami. Vďaka tejto technológii bolo možné použiť systém palivových máp, ktoré zaručujú ideálnu výkonovú krivku v každej chvíli a za každých podmienok. MVICS ponúka systém viacerých máp , pričom tri z nich nastavili technici Mv Agusty a jedna je plne nastaviteľná samotným jazdcom, aby si tak mohol vybrať presne to čo chce a potrebuje. Trakčná kontrola je teraz nutnosťou, používa obdivovaný systém modelu F3 675 s ôsmimi možnosťami nastavenia, ktoré si jednoducho zvolíte prepínačom na riadidlách.

PODVOZOK

Excelentná ovládateľnosť modelu F3 675 je realitou aj u modelu F3 800. Základným stavebným kameňom je rázvor 1380 mm v spolupráci s revolučným  trojvalcom. Rám je výsledkom rozumnej kombinácie hlavnej časti z trubkovej konštrukcie ALS , strednej sekcie zloženej z dvoch hliníkových plátov a predĺženej kyvnej vidlice, ktorá bola navrhnutá tak, aby ešte viac zvyšovala trakciu zadného kolesa.

Sofistikovaná predná vidlica Marzocchi s priemerom nôh 43mm a chodom 125mm ponúka možnosť nastavenia  predpätia pružiny, kompresie a odskoku. Vidlica a jej ventilová konštrukcia je navrhnutá pre maximálne využitie výkonu výnimočného trojvalca s objemom 800cm3.

Zadná centrálna tlmiaca Sachs jednotka so zdvihom 123mm má vlastný záložný dusíkový rezervoár a je plne nastaviteľná pre predpätie pružiny, kompresiu a odskok.

Brzdový systém bol vylepšený výberom vynikajúcich monoblokových strmeňov Brembo vpredu. Tieto komponenty zaručujú nevädnúci účinok aj v tých najdrsnejších  podmienkach a to špeciálne na okruhu. V priemere brzdových kotúčov k zmene nedošlo , zostal tu zachovaný priemer 320mm. Zadná brzda stále pozostáva z dvoch piestikov a jedného 220mm kotúča. Z továrne vychádza motocykel na sade pneumatík Pirelli Diablo Rosso Corsa v rozmeroch 120/70-ZR17 vpredu a 180/55 ZR17 vzadu.

Farebné prevedenia

Nová F3 800 je dostupná v troch farebných schémach:

• Perlová biela/čierna
• Červená/strieborná
• Matná čierna metalíza

 

Lifestyle Servis Tuning Financovanie