Online shop
Facebook

MV AGUSTA DRAGSTER 800 RR

Keď sa starostlivosť o detail typycký  pre limitované série prenesie do štandardnej modelovej rady. Keď výkon (vlastnosti motocykla) presahujú hranice rozumného myslenia. V takom prípade MV Agusta pripojí  k svojmu modelu skratku RR. Vybavenie na špičkovej úrovni, súčiastky v absolútnej kvalite, radikálne riešenia: kombinácia, ktorá nepripúšťa kompromisy. Každá MV Agusta je špeciálna motorka: MV Agusta RR je čistým zdrojom radosti z riadenia a neopakovateľných pocitov.

Skratka RR, ktorá bola doteraz vyhradená najlepším výrobkom MV Agusta so štvorvalcovým motorom preniká do série s radovým trojvalcovým motorom. Robí tak  modelom Brutale 800 Dragster RR, ktorý je syntézou výkonu, elegancie, dokonalého podvozku a hrubej sily. Je jediný svojho druhu, nemá konkurenciu a nedá sa s ničím porovnávať. Je symbolom motorky, ktorá sa vracia k svojmu základu  napriek veľkému bohatstvu vzácnych detailov. Je to čistá radosť. Absolútny výkvet.  Brutale 800 Dragster privádza do krajnosti výraz  „hltača semaforov“, ktorý MV Agusta uviedla s Brutale Dragster 800. Ide o motorku, ktorá bola vymyslená nato, aby pri nej človek stratil dych. Pri každom pridaní plynu, pri každom pustení  spojky, pri každom zaradení rýchlosti. S jediným cieľom: všetky kone preniesť na asfalt. S Dragsterpm 800 MV Agusta urobila odvážny krok, s Brutale 800 Dragster RR ide ešte ďalej. Má viac koní. Viac elektroniky. A ešte drzejší vzhľad. Viac sa ani nedá žiadať.

 

ZÁKLADNÉ ÚDAJE

 

-          radový trojvalcový motor, 798 cm

-          vrtanie 79.0 mm, zdih 54.3 mm

-          maximálny výkon 140 koní CEE (103 kW) pri 13.100 ot./min

-          maximálny krútiaci moment 86 Nm pri 10.100 ot./min.

-          obmedzovač otáčok pri 13.200 ot./min.

-          hmotnosť 168 kg

-          pomer  hmotnosť – výkon 1,19 kg/k

-          penumatiky Pirelli DIABLO Rosso II 120/70 – R 17 predné a 20/50 – R 17 zadné

 

MOTOR

Motor MV Agusta je všeobecne prijímaný ako umelecké dielo v konfigurácii troch valcov v rade a netreba ho ani predstavovať. Je to doonalá ukážka talianskej techniky, ktorá sa však neustále vyvíja. Oddelenie výskumu a vývoja MV Agusta neustále vylepšuje projekt, ktorý je sám osebe príkladný. Ako každý model RR aj Dragster „musí“ ponúkať niečo viac. Našiel to v najsilnejšej motorizácii vo svojej kategórii. Najnovší model z radu  troj valcových motorov, ktorý je odvodený od trojvalcového motora v Brutale 800 a Brutale Dragster 800,  má 140 koní a dosahuje úroveň Superbikov (maximálny výkon pri 13.100 otáčkach), čo robí Brutale 800 Dragster RR jedinečným nielen pokiaľ ide o príťažlivosť vzhľadu, ale zároveň nedostihnuteľným v porovnaní s modelmi toho istého segmentu. Hľadali by sme márne: aby sme našli ďalší trjovalcový motor 800 s rovnakým výkonom, treba sa pozrieť na ďalšiu MV Agustu, F3 800. Nájsť čo najľahší a najkompaktnejší motor, spojiť pretekársky výkon s jedinečnou použiteľnosťou: to boli ciele, ktoré si technici MV kládli, keď mysleli na rodinu motorov s troma valcami. Ide o vlastnosti, ktoré motor Brutale 800 Dragster RR dokonale spája.  S hmotnosťou 52 kg a minimálnymi rozmermi pre stredný objem, trojvalcový motor dovoľuje optimálne rozložiť váhu, zatiaľ čo vyvažovací hriadeľ motora prispieva k zvýšeniu dynamického výkonu Brutale 800 Dragster RR. To sú vlastnosti, ktorý robia z tohto motora najlepší príklad excelentnosti talianskej techniky a vo všeobecnosti jeden z najdokonalejších trojvalcových motorov na svete.

Neustále hľadanie dokonalosti v každom detaile prinieslo nový hydraulický napínač reťaze, ktorý zlepšuje tichý chod a spoľahlivosť motora. Pre Brutale 800 Dragster RR sme vybrali najsilnejšiu konfiguráciu, aká sa dostala do výroby pri výrobe motora, ktorá nevychádza z konfigurácie akú mal F3 800, ale je výsledkom vývoja trojvalcového motora montovaného na Dragster. Tých 140 koní a 13 100 otáčok sa dosiahlo aj vďaka celkom prepracovanému airboxu  a optimalizovanému výfukovému systému, ktoré zlepšilo výkon. Zmenilo sa predovšetkým zariadenie elektronického vstrekovania, ktoré využíva veľmi vyspelý systém so šiestimi vstrekovačmi (dva pre každý valec, namiesto jedného vstrekovača, ako to je pri iných modeloch Brutale).  To viedlo k novej podobe vnútorného tvarovania palivovej nádrže, aby sa získal potrebný priestor, pričom na vonkajšej podobe nádrže to vôbec nie je vidno. Distribúcia paliva je pravidelná pri nízkych otáčkach a intenzívna pri vysokých, vďaka čomu je tento trojvalcový motor zároveň schopný vyvinúť úžasné zrýchlenie, ktoré sa zastaví až na 13 200 otáčkach, keď zasiahne obmedzovač. Nezvyšuje sa však iba výkon. Pri tomto motore stúpa aj krútiaci moment z 81 na 86 Nm. Tieto údaje poskytujú presný obraz vynovenej podoby  trojvalcového motora MV Agusta. Patrí k tomu aj šesťstupňová kazetová prevodovka, čo je ďalšie riešenie, ktoré priniesli skúseností z pretekov. Jednotlivé stupne sú vyrátané tak, aby sa dosiahlo nedostižné zrýchlenie pri jazde na voľnej ceste a zároveň poskytlo veľké možnosti využitia aj pri jazde na okruhu.

ELEKTRONIKA

Integrovaný systém vstrekovania MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) predstavuje druhú generáciu. Vyznačuje sa stále účinnejším a presnejším sledovaním, pričom spája výbušnú silu troch valcov 800 s vysokou účinnosťou a dosahuje maximálnu úspornosť spotreby. Je to jasný dôkaz toho, že úsilie  o maximálny výkon neodsunulo do úzadia ekológiu a náklady na prevádzku. MVICS sa sústreďuje na riadiacu jednotku motora Eldor EM2.0 a na škrtiace klapy Mikuni Full Ride-By-Wire.  Podobne ako na iných trojvalcových modeloch MV Agusta, tento systém ponúka možnosť nastaviť priebeh krútiaceho momentu podľa štyroch máp: tri ponúkajú vopred stanovenú kombináciu ukazovateľov (Sport, Normal a Rain). Custom môže nastaviť jazdec prostredníctvom parametrov ako je reakcia motora, obmedzovač otáčok, priebeh krútiaceho momentu, citlivosť plynu a brzdný účinok motora. Na Brutale 800 Dragster RR nemôže chýbať kontrola trakcie nastaviteľná v  ôsmych úrovniach, ktorý sa dá vypnúť a je vybavená špecifickými mapami pre tento model. Prekvapujúce možnosti výkonu sa dajú využiť aj pomocou nového Quickshifter EAS 2.0, ktoré zabezpečuje rýchle radenie aj bez použitia spojky tak smerom hore ako dolu. Absolútnou novinkou pri motorke tejto kategórie je systém „downshifter“ využitia elektroniky pri radení smerom nadol. Preradenie na nižší stupeň je účinnejšie aj vďaka novej antihoppingovej spojke, ktorá zlepšuje riadenie motorky v citlivej fáze vjazdu do zákruty. Je to veľká výhoda nielen na dráhe ale aj na ceste.

PODVOZOK

Rozmery Brutale 800 Dragster RR sú tie isté, aké urobili z Brutale 800 Dragster referenčný model na porovnávanie v triede naked. Rázvor  nepresahuje 1380 mm, so stopou predného kolesa 95 mm. Obutie sa nezmenilo, s typickou zadnou Pirelli Diablo Rosso II 200 mm s výškou pneumatiky v pomere /50. Štruktúra rámu ponúka riešenia, ktoré charakterizujú všetky MV Agusta súčasnej generácie:  kostru z oceľových trubiek ALS dopĺňajú bočné panely  z ľahkej hliníkovej zliatiny v priestore uchytenia jednoramennej zadnej kyvky. Takéto riešenie neprispieva len k jedinečnosti a ľahkéhmu rozpoznaniu modelov MV Agusta, ale aj účinne spája požiadavku ponúknuť primeranú torznú pevnosť a podľa možnosti čo najnižšiu váhu vozidla.  Zavesenie využíva vyspelejšiu a kompletnejšiu súčiastkovú sústavu. Pozornosť si zaslúži tlmič riadenia so skratkou CRC, ktorý sa dá nastaviť tak, aby sa prispôsobil podmienkam na ceste alebo na dráhe, ako aj požiadavkám na jazdu. Vidlica Marzocchi využíva obrátené hlinikové r s rúry s priemerom 43 mm, s klznými tyčami upravenými systémom DLC (Diamond Like Carbon),  sú ľahšie a krajšie vďaka červenému eloxovaniu. Zdvih je 125 mm, rovnako ako pri zadnom Sachs  na zadnej jednoramennej kyvke. Sedadlo (výška 811 mm) a stúpačky potvrdzujú oceňovanú ergonómiu Dragster 800, do ktorej patrí aj mimoriadny doplnok v podobe nastaviteľných chráničov na stúpačkách. Brzdový systém, kompletne Brembo,  sa vyznačuje vysokým brzdným účinkom, ktoré zaručuje dvojica predných plávajúcich kotúčov s priemerom 320 mm a štvorpiestikovými brzdičmi, zadný kotúč má priemer 220 mm a dvojpiestikový brzdič. Všetko dopĺňa systém ABS, čo zaručuje bezpečnosť a dobré fungovanie aj na klzkých alebo mokrých povrchoch. Medzi novinkami figurujú nádherné vypletané disky, ktoré Brutale 800 Dragster RR odlišujú od všetkých ostatných modelov na prvý pohľad. Umné použitie eloxovania, dokonalá ručná montáž, voliteľná kombinácia farieb – s čiernym alebo bielym rafikom – robia z tejto súčiastky základ svalnatého a zároveň elegantného vzhľadu novej MV Agusta. Zvolená kresba a starostlivé vypracovanie, s použitím viacerých vrstiev laku, ako to býva zvykom v automobilovom priemysle vysokej úrovne, zvýrazňujú jedinečnosť Brutale 800 Dragster RR. Hrubá sila. Elegancia. Charizma.

FARBY A CENY

 

Nová Brutale Dragster RR sa dodáva v dvoch farebných vyhotoveniach:

Perleťová červená „Shock“/  perleťová biela „Ice“

Perleťová červená „Shock“/ metalizovaná čierna „Carbon“

 

Lifestyle Servis Tuning Financovanie