Online shop
Facebook

MV AGUSTA BRUTALE 800 RR

Revolučný projekt s troma valcami dosiahol svoj vrchol pokiaľ ide o technické napredovanie a výkon. Stalo sa tak s modelom Brutale 800 RR, čím sa zavŕšila cesta, ktorá sa začala s Brutale 675, stojacej na začiatku širokej ponuky modelov v kategóriach  naked, superšport, touring a crossover.

Brutale 675 načrtla novú technickú a šýtylistickú paradigmu, lebo ako prvá dokázala, že je možné spojiť vrcholný výkon, ukážkov design, mimoriadnu ovládateľnosť s rozmermi a váhou aké sú typické pre kategóriu racing. Brutale 800 RR potvrdzuje víťazný nápad, ktorý stál na začiatku projektu, spočívajúci v ďalšom zvýšení výkonu až po hranicu 140 koní pri 13100 otáčkach a 86 Nm krútiaceho momentu pri 10100 ot./min., spojeným s vylepšením podvozku a rozšírením už tak bohatého sériového vybavenia.

ZÁKLADNÉ PREDNOSTI

V konkrétnej podobe medzi základné prednosti MV Agusta Brutale 800 RR patrí:

-          trojvalcový radový protitočivý motor s kazetovou 6 stupňovaou prevodovkou

-          maximálny výkon 140 koní pri 13 200 ot./min.

        -          maximálny krútiaci moment 86Nm (8.77 kgm) pri 10 100 ot./min.

-          technológia MVICS 2.0 (Motor&Vehicle Integrated Control System) & EAS 2.0

-          nastaviteľná kontrola trakcie v  8 úrovniach

-          rám so zmiešanou štruktúrou: kostra z oceľových trubiek a hliníkových lamiel s vysokou torznou pevnosťou

-          jednoramenná zadná vidlica s nastaviteľným tlmičom

-          predná vidlica so 43 mm priemerom obrátených tlmičov z hliníka, opracovanými systémom DLC

-          pretekárske brzdy s prednými radiálnymi brzdičmi a sériovým ABS  

 

DIZAJN A VÝBAVA

Vernosť pôvodnému zámeru potvrdzuje plnú aktuálnosť projektu Brutale: vytvorenie kompaktných a dokonale zladených objemov, rešpektovanie proporcií, venovanie pozornosti aj najmenším formálnym detailom a koherentnosť štylov typických pre značku MV Agusta, robia z tohto typu naked neprekonaný príklad talianskej tvorivosti. Podľa niektorých detailov sa dá Brutale 800 RR rozpoznať aj z estetického hľadiska: napríklad kryt na hlave motora nalakovaný na červeno,  ktorý kontrastuje s čiernou farbou celého kompaktného trojvalcového radového motora. Alebo nové opracovanie vidlice Marzocchi, ktorá má teraz matnú zlatú farbu a získala aj niektoré funkčné vylepšenia.  Vzhľad a forma sedla boli upravené tak, aby sa zvýšilo pohodlie a ergonómia pre jazdca a spolujazdca. Nové viditeľné prešívanie ukazuje, aká pozornosť sa venuje aj detailom, čo patrí k podnikovej kultúre MV Agusta. Zadné svetlo  s LED využíva celkom nový systém šírenia svetla, ktoré sa rozptyľuje pravidelne a dosahuje tak dvojaký efekt -  zvyšuje zadnú viditeľnosť motorky a tým aj pasívnu bezpečnosť a výraznejšie charakterizuje zadnú časť motorky. Nová podoba diskov z hliníkovej zliatiny, vyhotovovaných odlievaním, má päť ramien. Motorka má špecifickú farebnosť: kombináciou perleťovej červenej Shock / perleťovej bielej ľadovej sa vracia k historickým farbám MV Agusta, zatiaľ čo elegantná perleťová šedá (letecká) metalizovaná/karbónová čierna metalizovaná ponúka alternatívu tomu, kto uprednostňuje tmavšie odtiene. Grafické spracovanie nadväzujú na tradíciu rodiny Brutale, ale v tomto prípade zvýrazňujú svoju príslušnosť modelu k úzkemu kruhu RR, špičkovým verziám modelov talianskeho domu.

 

ELEKTRONIKA

MVICS 2.0 táto skratka syntetizuje, podobne ako označenie RR, výsledok ambicióznej vývojového línie, po ktorej sa MV Agusta uberá od začiatku projektu troch vlacov. Počiatočná voľba technologického partnera, ktorý do sveta dvoch kolies iba vstupoval, ale mal bohatú skúsenosť vo svete automobilov, si vyžadoval dodatočnú energiu, aby sme nakoniec dospeli k vynikajúcemu výsledku, ktorý konfigurácia 2.0 palubnej elektroniky ponúka klientom MV Agusta. Systém MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System) používa prístup postavený na presnosti, flexibilite a personalizácii. Na presnosti, lebo tri štandardné mapy nastavené priamo vo fabrike (Sport, Normal a Rain) dovoľujú jemne usmerňovať krútiaci moment a tým zaručovať citlivý  ťah pri nízkych otáčkach, aký je potrebný, napríklad, pri jazde v meste alebo na povrchoch so slabou priľnavosťou. Zároveň umožňujú plne využiť športový charakter troch valcov, najmä v konfigurácii RR so 140 koňmi výkonu. Flexibilnosť: použitie na modeloch s veľmi odlišnými charakteristikami, od všestrannej Turismo Veloce po superšportovú F3 800, cez výbušnú Dragster 800 RR , ukazuje ako bol systém nastavený, aby ponúkal modulovú kombináciu jednotlivých charakteristík. Personalizovateľná: mapa Custom umožňuje nastaviť základné parametre ako je reakcia motora, obmedzovač otáčok, reakcia krútiaceho momentu motora, citlivosť ovládania plynu a brzdiaceho účinku motora. Rýchle radenie tak hore ako aj dole bez spojky? S novým Quickshifter EAS 2.0, ktorý podporuje športový charakter Brutale 800 RR, sa to dá. Ako potvrdenie neustáleho technologického vývoja MV Agusta toto je prvý model, spolu s Dragster 800 RR, ktorý v tejto kategórii ponúka „downshifter“, elektronickú podporu pri radení nadol.  Obraz excelentnosti dopĺňa preklzová (antihoppingová) spojka, ktorá je užitočná tak na ľahší a priamejší vjazd do zákruty na ceste, ako na extrémne spomalenia na dráhe. A nakoniec vypínateľná kontrola trakcie, s nastavením na 8 stupňov, reguluje otváranie škrtiacej klapky, predzápal a vstrekovanie, bola ďalej upravená  a doplnená o  špecifické systémy fungovania pre Brutale 800 RR.

 

PODVOZOK

S 1380 mm rázvorom a 95 mm stopou predného kolesa, je Brutale 800 RR  rýchla a dobre ovládateľná. Hlavná štruktúra podvozku je z oceľových trubiek ALS na vysokej zlievárenskej úrovni, zvarovaných tak, aby výborne znášala tlak pri ohýbaní i krútení a udržala si nízku váhu. Podvozok kompletizujú dve lamely z hliníkovej zliatiny, ktoré tvoria oporný bod jednoramennej kyvky, tiež z hliníkovej zliatiny, čo je pre tento typ rámu charakteristické.

TLMIČE

Kvalita tlmičov má rozhodujúci vplyv na účinnosť a potešenie z riadenia. MV Agusta si preto pre Brutale 800 RR vybrala špičkové zavesenie pokiaľ ide o kĺzavosť a možnosti nastavenia. Vpredu si lepšia ovládateľnosť vyžadovala namontovanie tlmiča riadenia, ktorý projektovala CRC a má nastaviteľnú účinnosť. Nová USD vidlica Marzocchi  s priemerom 43 mm, s puzdrami z hliníka je ľahšia ako tá, ktorá sa montovala na predchádzajúce modely Brutale a hneď ju poznať podľa matného zlatého eloxovania. Medzi jej špecifiká patrí opracovanie DLC (Diamond Like Carbon), ktoré zvyšuje povrchovú tvrdosť súčiastky a jej trvanlivosť, okrem toho aj zlepšuje kĺzavosť tyčí. Vidlica má vonkajší a oddelený systém nastavenia hydraulickej brzdy pokiaľ ide o rozsah a tlak a zároveň ponúka možnosť nastavovať predpätie pružiny. Zadný tlmič Sachs má rovnaké možnosti nastavenia. Zdvih tlmičov  je 125 mm na oboch osách.

 

BRZDY

Sériové ABS a výnimočný brzdný účinok: na tomto základe bol vyvinutý brzdný systém, ktorý využíva dvojicu oceľových diskov veľkého priemeru (320mm) na prednom kolese,   brzdiče Brembo so 4 piestikmi (priemer 32 mm) s radiálnym upevnením na pätu vidlice. Zadný oceľový disk má priemer 220 mm s brzdičom Brembo s 2 piestikmi (priemer 34 mm). ABS Bosch 9 Plus s RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) oznamuje svoje vlastnosti v identifikačnej skratke, pretože spája výnimočnú protiblokovú funkčnosť so spôsobom zásahu, ktorý znižuje riziko zdvihnutia zadného kolesa pri prudkom spomalení.

 

MOTOR

Motor MV Agusta Brutale 800 RR sa pokladá za najvyspelejší radový trojvalcový motor, kladie dôraz na výkon, kompaktnosť, nízku váhu (52 kg) a avantgardné technické riešenia, aby si upevnil svoje prvenstvo. Táto verzia motora MV Agusta nevychádza, ako by sa mohlo zdať pri pohľade na technické údaje, z pohonnej jednotky, aká ja namontovaná do F3 800 (148 koní maximálneho výkonu), ale z trojvalcového motora Brutale 800, s dôležitými vylepšeniami. Konkrétnejšie, najsilnejšia konfigurácia aká sa doteraz vyrába (140 koní pri 13 100 otáčkach za minútu),  akú má aj Brutale 800 Dragster RR , je výsledkom nového dizajnu airboxu, čo si potom vyžadovalo aj úpravu nádrže, pričom sa jeho objem (16,6 litra pohonnej látky) nezmenil. Zvonku je táto zmena neviditeľná, ale umožnila dosiahnuť lepší výkon a zároveň sa tam zmestila rampa „vysokých“ vstrekovačov. Novinky sa objavujú aj na zariadení elektronického vstrekovania, sústrednom na riadiacej jednotke motora Eldor EM2.0 a na  škrtiacich klapkách Mikuni Full Ride-BY-Wire s priemerom 50.0 mm: každý valec má teraz dva vstrekovače, na rozdiel od jedného vstrekovača pri iných modeloch Brutale (s výnimkou Brutale 800 Dragster RR) a s celkovým počtom šesť vstrekovačov. Aký bol cieľ? Ponúknuť jemnú a postupnú distribúcia paliva pri stredných otáčkach bez straty výkonu a zlepšenie ťahu pri vysokých.  So 140 koňmi výkonu pri 13 100 otáčkach a 86 Nm (8,77) krútiaceho momentu na 10 100 ot./min., dovoľuje tomuto modelu Brutale porovnávať sa s modelmi vyššej kubatúry na základe vynikajúceho pomeru medzi váhou a výkonom. K exkluzívnym a rafinovaným technickým riešeniam ako je protitočivý hriadeľ motora, pôvodom z motošportu,  ktorý je ideálny na zníženie zotrvačného efektu  pri zmene smeru, a kazetová (vyberateľná)  prevodovka so šiestimi stupňami, s ktorou sa uvažovalo pre tých, čo chcú používať motorku na okruhu a prispôsobiť ju na rôzne typy profilov dráh. Treba tiež spomenúť nový hydraulický napínač reťaze, ktorý zlepšuje tak tichý chod ako aj spoľahlivosť motora.

 

FARBY A CENY

Novú Brutale 800 RR  ponúkame v dvoch farebných vyhotoveniach:

Perleťová červená Shock/Perleťová biela Ice

Šedá Avio metalizovaná/ Čierna Carbon metalizovaná

Lifestyle Servis Tuning Financovanie