Online shop
Facebook

MV AGUSTA 800 DRAGSTER

 

Najextrémnejšia a vystížnejšia radu Brutale v histórii

Naplno otvorený plyn. Motor vytočený po obmedzovač. Zadné koleso sa pretáča, pričom sa márne snaží zahryznúť do asfaltu. Túto číru silu sprevádza oblak bieleho dymu a piskot pneumatiky, ktorá trávi asfaltový povrch meter za metrom. MV Agusta Brutale 800 Dragster je všetkým a ešte viac. Je to motocykel „očesaný“ až na základnú esenciu a to čisté potešenie z jazdy. Emocionálna sloboda.

MV Agusta tak pokračuje v rozširovaní ponuky svojich modelov. Po uvedení modelu Rivale 800, ktorá je symbolom športového motardového štýlu, apeluje model Brutale 800 Dragster na označenie „motorkárska vášeň“ hlavne svojou ultra-dynamikou a výkonom.

Je ozajstným zhmotnením slova transport, zároveň aj symbolom slobody, ktorý vás vytiahne von a prinúti vás prežiť tú najúžasnejšiu míľu v živote.  Zároveň si užijete každú sekundu slobody strávenej na tomto stroji. Nový model Brutale 800 Dragster zhmotňuje ambície a sny každého motorkára , robí ich ničím menej ako tvrdou realitou dnešných ciest. Nezabudnuteľné momenty.

Nezameniteľný zvuk tohto trojvalca s objemom 675 a 800 cm3 sa vryl pod kožu nespočtu jazdcov, ktorí jazdili s týmto výkonným naháčom. Výnimočná ovládateľnosť, výkon pod neustálou kontrolou, nízka hmotnosť, nádherný dizajn a výnimočne „veľa muziky za tie peniaze“ . Táto neprekonateľná kombinácia robí trojvalcovú Brutale obrovským úspechom. Model Brutale 800 Dragster urobil veľký krok do budúcnosti, avšak stále s dokonalým ohľadom na minulosť. Rovnako tak tu nezostalo miesto pre kompromisy. Silné nakopnutie v kompaktnom balení… Brutale 800 Dragster dostáva radosť z jazdy na úplne nové levely. Zároveň stavia na základoch, ktoré položili štvorvalcové modely Brutale, ktorými sú základné esencie naháča a neporovnateľný dizajn.

Spájajúc včerajšok s dneškom, Brutálne nanovo prevtelilo skúsenosti a cit pre detail, symbolizujúc motocyklovú minulosť, súčasnosť a budúcnosť. Čistá esencia, vzrušenie, proste 100% Brutale.

S dokonalou Talianskou remeselnou prácou, Brutale 800 Dragster znovu evokuje epický pôvod DNA drag-bike-ov, špeciálne skrz charakter chodu spojky, ktorá vám dovolí razom uvoľniť masívny výkon tohto stroja. Celé sekundy sa valí dym a kusy asfaltu od zadného kolesa… Sekundy, za ktoré razom naskočí na prístrojovke číslo, ktoré by nikto nečakal. Je to naháňačka za nezabudnuteľnými zážitkami.

Brutale 800 Dragster vtrhol do dverí s myšlienkou, že sloboda je na dosah. Na dvoch kolesách, alebo len na jednom…

Špecifikácie

Hlavné technické špecifiácie modelu MV Agusta Brutale 800 Dragster:

• Radový trojvalec s objemom 798 cm3

• Vŕtanie 79.0 mm, Zdvih 54.3 mm

• Maximálny výkon 125 koní (92 kW) pri 11,600 ot./min.

• Maximálny krútiaci moment 81 Nm pri 8,600 ot./min.

• Obmedzovač otáčok nastavený na 13,000 ot./min.

• Suchá hmotnosť 167 kg

• Pomer váha/výkon: 1.34 kg/HP

• Pneumatiky Pirelli DIABLO Rosso II 120/70 – ZR 17 vpredu , 200/50 – ZR 17 vzadu

Motor

Strojárstvo v službách výrobnej efektivity: Trojvalcová koncepcia MV Agusta dokazuje, aký vhodný a úspešný môže byť postup tvorby nových modelov na rovnakom základe. Takto je vytvorený kompletný a originálny motocykel, ktorý s inými modelmi len zdieľa technologický základ. Nová Brutale 800 Dragster tiež nie je výnimkou tohto postupu. Znova je vyzdvihnutá všestrannosť platformy, stojacej na trojvalcovej pohonnej jednotke, ktorá zaznamenala najväčší pokrok vo vývoji v tomto segmente trhu.

Ciele, ktoré boli položené pred zahájením tohto projektu boli nasledovné: Výkon v špičke nad úrovňou konkurencie vo svojej objemovej kategórii. Maximálna pružnosť, nízka spotreba a krivka krútiaceho momentu, ktorá sa rozšírila do celého otáčkového poľa.  Poslednou métou bola nevídaná kompaktnosť. Trojvalec MV Agusta postavený tak, aby dosiahol tieto méty váži len 52 kilogramov, dávajúc lepšiu flexibilitu výkonu prenášaného na os kolesa. Vo všetkých modeloch postavených na tejto koncepcii kraľuje tento Taliansky radový trojvalec. Hlavnou technickou časťou tohto motora je do formy odlievaný blok motora, ktorý obsahuje hlavné chladiace a mazacie kanály. S väčšou kompaktnosťou prišla aj nutnosť prepracovať vedenia chladiaceho média a oleja, spolu s ich pumpami. Jedinečným a správnym riešením sa ukázalo použitie kľukového hriadeľa, ktorý sa otáča presne naopak, ako je to zvykom. Toto riešenie ma korene v tvrdom svete moto-športu a jediným porotcom sú stopky. Kľukový hriadeľ, ktorý sa otáča opačne, značne redukuje zotrvačné sily, počas prudkých zmien smeru jazdy a rovnako tak znižuje zotrvačné sily počas spomaľovania. Toto výrazne zlepšilo celkovú ovládateľnosť motocykla  a prinieslo excelentné vlastnosti, ktoré sú teraz hlavným stavebným kameňom značky MV Agusta. V porovnaní s predchádzajúcimi koncepciami postavenými na trojvalci, je verzia Dragster postavená na strojovni, špeciálne odladenej pre prudkú reakciu na plyn, lineárny nárast výkonu a mohutný rev, vychádzajúci z jeho výfuku.

Maximálny výkon 125 koní je dosiahnutý pri hranici 11 600 ot./min. , zatiaľ čo maximálny krútiaci moment 81 Nm len pri 8600 ot./min. Uzavretím tohto dokonalého celku je odnímateľná 6-stupňová prevodovka, s prevodovými pomermi navrhnutými tak, aby bola dosiahnutá čo najväčšia akcelerácia a maximálna rýchlosť, ktorá by mala robiť z tohto motocykla nadostihnuteľným hráčom na okruhu.

Elektronika

Systém zapaľovania a vstrekovania paliva MVICS (Motor&Vehicle Integrated Control) dostal poslednú verziu software-u, spolu so systémom strategickej kontroly motora, ktorá bola po prvý raz úspešne implantovaná v modely Rivale 800. Teraz ho obsahuje každý trojvalec modelového roku 2014.  MVICS rovnako obsahuje aj Eldor EM2.0 (riadiacu jednotku motora) a plne elektronické škrtiace klapky Mikuni. Plne integrovaný systém riadenia dovoľuje cez prístrojovú dosku a ovládače na riadidlách, nastaviť celú škálu parametrov. Presnejšie povedané, tento systém dovoľuje jazdcovi konfigurovať krivku krútiaceho momentu pomocou 4 rôznych máp. Tri z nich sú prednastavené výrobcom a pomenované podľa predpokladaných pomienok, za ktorých budú použité.(Sport, Normal, Rain…) Štvrtý dovoľuje jazdcovi plne si nastaviť stroj podľa potrieb a predstáv.(odozva motora, obmedzovač otáčok, odozva krútiaceho momentu , citlivosť na plyn, brzdenie motorom…) Ako by ste už určite očakávali, Dragster taktiež dostal 8-stupňovú trakčnú kontrolu, ktorá môže byť úplne vypnutá. Jej výpočtové algoritmy boli prepracované k dokonalej precíznosti, čo je pravdepodobne nutnosťou, ak chcete dosiahnuť rovnomernú akceleráciu.

Podvozok

Konfigurácia rámu, ktorá je taktiež charakterizovaná osadenou pohonnou jednotkou, je zložená z ľahkej trubkovej konštrukcie a odľahčených hliníkových panelov. Táto koncepcia je zhodná u všetkých modelov, avšak nijako nenarušuje výzor a pocity z každého modelu zvlášť. Treba však poznamenať, že táto koncepcia už bola použitá pri uvedení slávneho modelu F4 na trh. Dnešné modely stojace na trojvalcovej koncepcii ponúkajú túto, avšak omnoho lepšiu variantu rámu. Predná trubková časť je zvarená využitím výnimočných metalurgických schopností. Napriek svojej nízkej hmotnosti poskytuje nevídanú torznú pevnosť, obzvlášť v miestach, ktoré sú veľmi namáhané, ako napríklad krk riadenia. Hliníkové časti rámu dotvárajú celú štruktúru a slúžia ako oporný bod pre jednostrannú zadnú kyvnú vidlicu. Krátky rázvor len 1380mm je identický s Brutale 800. Ďalšou novinkou, ktorá vás určite upúta je zadná pneumatika Pirelli DIABLO Rosso II so šírkou až 200mm a koeficientom výšky 50.

Systém pruženia obsahuje plne nastaviteľné členy, čo umožňuje kompletnú personalizáciu motockla. Má možnosť voľby nastavenia kompresie, odskoku a samozrejme aj predpätia pružiny. Predná obrátená teleskopická vidlica Marzocchi s priemerom 43mm ponúka zdvih 125mm. Zadná centrálna tlmiaca jednotka Sachs dáva jednostrannej kyvnej vidlici možnosť chodu v rozsahu taktiež 125mm. Sedadlo, so svojou výškou 811mm bolo taktiež prepracované tak, aby sa zvýšil komfort. Remeselná práca a výrazné šitie toto sedadlo len priviedli k dokonalosti. K zmenám sa pridali aj iné stupačky a ich úchyty. Ochrana členkov na stupačkách je vyrobená špeciálne len pre model Dragster, rovnako aj disky kolies. O zastavenie sa postarajú prvotriedne 4-piestikové brzdiče Brembo, ktoré hryzú do dvojice kotúčov o priemere 320mm vpredu a vzadu je osadený 2-piestikový strmeň, a 220mm kotúč.

 Farby

Nová Brutale 800 Dragster je dostupná v dvoch farebných prevedeniach:

• Biela

• Matná šedá metalíza

Lifestyle Servis Tuning Financovanie