Online shop
Facebook

BETA RR 4T - Novinka v ponuke MOTOCORSE

BETA RR 4T MY 2015

Projekt RR enduro značky Beta pokračuje v raste a zlepšovaní, hnaný úspechom na pretekárskych tratiach sveta a výbornou spoluprácou oddelení výskumu a vývoja v meste Rignano sull’Arno. Modelová rada RR Enduro 2015 je ľahšia a výkonové charakteristiky u každej kubatúry , sa stali kontrolovatelnešími. Sú to ideálne motocykle pre zapálených jazdcov, ktorí hľadajú to správne víťazné “náradie”.

Rada RR Enduro pre rok 2015 pramení s obmenami v modely RR 4T Factory 2014 a tak obsahujú mnohé technické novinky . Hlavným cieľom vývoja bolo urobiť motocykel ľahším a teda aj ľahšie ovládateľným, čo znamená zábavnejším, a efektívnejším. Motorové časti boli prepracované tak, aby boli ľahšie a zredukovala sa rovnako aj rotujúca hmotnosť motora. V porovnaní s rovnakou kubatúrou minulého roka zostali maximálne hodnoty výkonu a krútiaceho momentu na rovnakej úrovni, avšak nová “vačka” a výfukový systém dostali z novej pohonnej jednotky lepšiu charakteristiku.  

Elektronické vstrekovanie paliva

Hlavnou inováciou rady RR Enduro 4T 2015 je osadenie modelu s objemom 350 kubických centimetrov elektronickým vstrekovaním paliva. Systém bol vyvinutý v spolupráci s firmou Synerject a priemer jeho škrtiacej klapky je 42mm. Elektronické vstrekovanie prinieslo zlepšenie kontroly motora za všetkých podmienok, aj vďaka snímačom teploty a tlaku vzduchu, ktoré nastavia správnu zmes v akejkoľvek nadmorskej výške. Motor je tak jemný, ale napriek tomu silný za každých podmienok. Vďaka pridanému krokovému motorčeku je zaručený  presný voľnobeh a zároveň sa zmenšil aj brzdiaci charakter motora.

Motory

Celá modelová rada je vybavená motormi, ktoré boli úplne prepracované. Dizajn aj výkon. Celková ušetrená hmotnosť na motoroch s objemom 430 a 480 je 1 kilogram, v porovnaní s predchádzajúcimi motormi o objeme 450 a 498cm3. 1,5 kilogramu je to u motorov s objemom 350 a 390, oproti motoru s objemom 400, ktorý nahradili.   Blok motora bol kompletne prepracovaný, ľahší, pričom bol upravený aj systém čerpania oleja, ktorý je teraz jednoduchší a efektívnejší.  Komora so zapaľovaním bola rovnako prepracovaná tak, aby sa minimalizovali straty pri pumpovaní oleja a rovnako sa zmenil aj tvar pridaním rebiek, ktoré spevňujú nový blok. Kryty spojky a zapaľovania boli taktiež odľahčené.

  • Kľukový hriadeľ má nový tvar, novú ojnicu. Tento set je ľahší a tak minimalizuje zotrvačné sily pôsobiace v motore. To robí motocykel ľahšie ovládateľným a rýchlejšie reagujúcim na plyn.
  • Špecifickejšie: Ojnice sú kratšie a ľahšie, s novým dizajnom. Toto bolo vytvorené hlavne kvôli minimalizácii hmotnosti pohybujúcich sa častí a minimalizácii rozmerov pohonných jednotiek. Motory s objemom 390, 430 a 480 majú spaľovací priestor položený nižšie ako predošlé modely. To znamená, že hmotnosť bola posunutá nižšie, bližšie k samotnému ťažisku motocykla.
  • Piest je ľahší a robustnejší, vďaka technológii z Formuly 1, ktorá sa nazýva „box-in-box“, čo umožnilo znížiť vibrácie a zvýšiť výkon. Piestny čap je ošetrený povrchovou úpravou DLC, ktorá minimalizuje opotrebenie.
  • Vačkový hriadeľ bol vytvorený podľa nového profilu tak, aby zvýšil výkon v nízkych otáčkach a vyhladil výstupnú krivku výkonu. U modelov o objeme 350 a 390 bola pridaná aj sada titánových ventilov.

 

  • Valec dostal nové kanály chladenia tak, aby sa zlepšil odvod tepla a tak zefektívnil celý chladiaci systém. Rovnako tak bola prepracovaná aj hlava motora. Prispôsobila sa novým rozmerom motora a samotného spaľovacieho priestoru.
  • Štartér bol značne pozmenený. Je výkonnejší a ľahší ako jeho predchodca. Vyvažovací hriadeľ prešiel rovnako veľkými zmenami. Výsledkom je veľká úspora na hmotnosti. Sacie potrubie dostalo nový tvar, ktorý sa prispôsobil tvaru novej pohonnej jednotky, pričom optimálne plní spaľovací priestor zmesou vzduchu a paliva.

Výfuk

Tlmič výfuku dostal nový tvar svojich vnútorných častí. Výfukový zvod má teraz väčší priemer. Výkon a reakcie na plyn za zlepšili úmerne zmenám ktoré nastali, o to viac v spolupráci so samotnými zmenami na pohonnej jednotke.

Vidlica

Predná vidlica Sachs s priemerom 48mm bola vyvinutá vo veľmi blízkej spolupráci Sachsu a Bety. Nový dizajn piestu s troj-komorovou geometriou zlepšil tok oleja a tak táto vidlica absorbuje rýchle nárazy progresívnejšie a precíznejšie. Pre celkové zlepšenie chodu vidlice bol kompletne zmenený vnútorný systém a rovnako aj pružina má nový profil. U každého dielu bolo znížené trenie na minimum.

Centrálny tlmič

Ideálny pre tie najextrémnejšie terénne jazdy,  v súlade s pravidlami a štandardmi FIM.

Sedadlo

Výplň sedadla bola zmenená za mäkšiu.

Grafika

Renovovaný dizajn pridáva a udržuje charakter v tradičných farbách značky beta.  

Lifestyle Servis Tuning Financovanie