HUSQVARNA TE 300i MY 2023

HUSQVARNA TE 300i MY 2023
Cena s DPH od 11 290,- EUR
MOTOR | |
Prevodovka | 6 rýchlostná |
Štartovanie | Elektrický |
Zdvih | 72mm |
Vŕtanie | 72mm |
Spojka | Mokrá lamelová spojka DDS, hydraulika Braktec |
Objem motora | 293.2 |
EMS | Continental EMS |
MOTOR | Jednoválec, dvojtaktný |
RÁM | |
Predná brzda | Priemer brzdového kotúča 260mm |
Zadná brzda | Priemer brzdového kotúča 220mm |
Reťaz | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
Rám | Stredová dvojkolíska z ocele 25CrMo4 |
Predné odpruženie | WP XPLOR-USD, Ø 48 mm |
Svetlá výška | 360mm |
Zadné odpruženie | WP XACT Monoshock |
Výška sedla | 950mm |
Uhol hlavy riadenia | 63.5 ° |
TE 300i MY 2023
Vydajte sa tam, kam sa predtým dostalo len málokto na stroji s rodokmeňom víťazov svetového šampionátu – TE 300. Tento ľahký model, navrhnutý s plným zameraním na výkon a schopný zvládnuť aj tie najtechnickejšie stúpania, je nepopierateľne lepší vo svojom prirodzenom prostredí. TE 300, ktorý zostáva na čele vývoja 2-taktných motorov, naďalej využíva osvedčené elektronické vstrekovanie paliva pre hladký, ovládateľný výkon a pôsobivý krútiaci moment. Nová, tmavomodrá a elektrická žltá grafika, inšpirovaná švédskym dedičstvom značky, podčiarkuje pokračujúci vývoj TE 300 a vytvára skutočne osobitý vzhľad.

MOTOR
Dvojtaktný motor s objemom 300 cm3 v TE 300i je vlajkovou loďou enduro radu motocyklov Husqvarna. Vďaka presne umiestnenému usporiadaniu hriadeľa pre optimálnu centralizáciu hmoty, vyvažovaciemu hriadeľu znižujúcemu vibrácie, dvojventilovému riadenému výkonovému ventilu a elektronickému vstrekovaniu paliva je meradlom, pokiaľ ide o výkon enduro.
VALEC
Valec s vnútorným priemerom 72 mm v TE 300i je vybavený dvojitým ventilom riadeným systémom výkonového ventilu, ktorý poskytuje hladký a kontrolovaný výkon v celom rozsahu otáčok. Optimálne časovanie výfukového otvoru je dosiahnuté kombináciou najmodernejšieho, nastaviteľného pohonu výkonového ventilu a opracovaného okienka otvoru. Valec má tiež dve vstupné polohy v zadnej časti valca, kde je namontovaný pár vstrekovačov paliva. To zaisťuje efektívne spaľovanie, čo vedie k zníženiu spotreby paliva a emisií.


SKRIŇA KĽUKY
Odlievaná kľuková skriňa motora TE 300i je navrhnutá pre minimálnu hmotnosť a vyznačuje sa tenkou stenou. Na centralizáciu hmoty bolo usporiadanie hriadeľa presne umiestnené tak, aby využívalo oscilujúce hmoty v ideálnom ťažisku. Vyvažovací hriadeľ je tiež špecificky integrovaný, čo vytvára kompaktný dizajn. Okrem toho je kryt vodného čerpadla navrhnutý tak, aby zlepšil chladenie optimalizáciou prietoku chladiacej kvapaliny.
VÝFUK
Hlavová rúrka na modeli TE 300i, prispôsobená špeciálne pre každý model pomocou inovatívneho procesu 3D návrhu, ponúka pokročilú geometriu a výkon. To umožňuje lepšiu svetlú výšku, zatiaľ čo zvlnený povrch robí hlavovú rúru odolnou voči nárazom na chodník. Tlmič výfuku má tiež hliníkovú montážnu konzolu a pokročilú vnútornú konštrukciu pre vynikajúce tlmenie hluku a úsporu hmotnosti.


RÁM
Rám z chróm-molybdénovej ocele je odborne vyrobený pomocou laserom rezaných, roboticky zváraných, hydroformovaných rúrok, ktoré zaisťujú najvyššiu úroveň presnosti a kvality. Špeciálne vytvorená geometria využíva pokročilé charakteristiky pozdĺžneho a torzného ohybu pre bezkonkurenčnú spätnú väzbu jazdca, absorpciu energie a výnimočnú stabilitu v priamom smere. Uchytenie hlavy valcov je vyrobené z kovaného hliníka, čo zlepšuje ovládateľnosť a pohodlie. Prémiový rám s práškovou povrchovou úpravou v sivej farbe obsahuje štandardné chrániče rámu, ktoré poskytujú extra odolnosť.
Kompozitný pomocný rám z uhlíkových vlákien
Pomocný rám z uhlíkového kompozitu je jedinečný pre motocykle Husqvarna a predstavuje pokročilú výrobnú technológiu a inovácie. Vďaka použitiu 70 % polyamidu a 30 % uhlíkových vlákien má 2-dielny pomocný rám celkovú hmotnosť niečo vyše 1 kg. Pomocou výpočtovej dynamiky bola do ľahkého a robustného pomocného rámu navrhnutá špecifická tuhosť, ktorá poskytuje vynikajúcu ovládateľnosť a pohodlie jazdca.


OLEJOVÁ NÁDRŽ A ČERPADLO
Elektronické olejové čerpadlo dodáva životne dôležitý 2-taktný olej do motora. Nachádza sa tesne pod olejovou nádržou a privádza olej cez teleso škrtiacej klapky, čo znamená, že olej je v tejto fáze zmiešaný iba so vzduchom. Čerpadlo je riadené systémom EMS a dodáva optimálne množstvo oleja podľa aktuálnych otáčok a zaťaženia motora. Olejová nádrž je pripojená k plniacej hadici, ktorá vedie cez hornú rúrku rámu k uzáveru plniaceho hrdla, ktorý je vhodne umiestnený pre ľahké dopĺňanie. Kapacita nádrže je 0,7 l a je napojená na snímač nízkej hladiny, ktorý sa rozsvieti, keď je potrebné nádržku doplniť.
INTEGROVANÉ CHLADENIE A CHLADIČE
Chladiče sú odborne vyrobené s použitím vysokopevnostného hliníka s CFD (výpočtová dynamika kvapalín) na efektívnejšie vedenie vzduchu cez chladiče. Chladiaci systém je inteligentne integrovaný do rámu, čím sa eliminuje potreba ďalších hadíc. Veľká stredová trubka prechádzajúca rámom znižuje tlak v tomto bode, čo umožňuje konzistentný prietok chladiacej kvapaliny. Okrem toho sú chladiče namontované blízko ťažiska pre lepšiu ovládateľnosť. Je možné namontovať voliteľný ventilátor chladiča, ktorý je dostupný v katalógu príslušenstva Husqvarna


PREDNÁ VIDLICA WP XPLOR
Predná vidlica WP XPLOR 48 je navrhnutá špeciálne pre enduro jazdenie. Jeho otvorené usporiadanie kazety má pružinu v každej nohe s rozdelenými funkciami tlmenia. Tlmenie kompresie v ľavej nohe a tlmenie odrazu v pravej nohe. Nastavenie sa vykonáva pomocou ľahko prístupných klikačov (30 kliknutí) v hornej časti každej nohy vidlice. Štandardné nastavovače predpätia umožňujú jednoduchšie nastavenie bez použitia náradia. Piest stredného ventilu vidlice poskytuje konzistentné tlmenie, zatiaľ čo nastavenie umožňuje vidlici pracovať vyššie v zdvihu pre výnimočnú spätnú väzbu jazdca a odpor pri klesaní. Nový obtok oleja vo vonkajšej trubici znižuje trenie pre hladší a konzistentný pohyb v rámci zdvihu a revidovaný kĺb kazety ponúka vyšší tlmiaci výkon.
WP XACT zadný tlmič
Tlmič WP XACT poskytuje tejto rade pokročilé tlmiace vlastnosti. Nové tesnenia ventilov so zníženou tvrdosťou ponúkajú lepšiu spätnú väzbu otrasov. Kompaktný a ľahký tlmič sa vyznačuje vyvážením tlaku vo vnútri, zaisťuje konzistentné tlmenie a vynikajúci komfort jazdca. Použitím rovnakého postupu spojenia, aké sa nachádza v rade Husqvarna Motocross, zadná časť sedí nízko pre lepšiu kontrolu v extrémnych enduro podmienkach. Plne nastaviteľný komponent poskytuje 300 mm zdvih zadného kolesa, ako aj bezkonkurenčnú trakciu, cit a absorpciu energie.


Hydraulické brzdy
Najvyššiu úroveň kvality zaručuje nový brzdový systém BRAKTEC, ktorý ponúka najvyššiu úroveň brzdného výkonu, pričom je špeciálne prispôsobený pre enduro jazdu a poskytuje citlivý a modulovaný pocit. Vlnové kotúče GSK (260 mm kotúč vpredu a 220 mm vzadu) dopĺňajú vysokokvalitný brzdový balík pre úplnú istotu.
Hydraulická spojka
Nový vysoko kvalitný spojkový systém BRAKTEC zaručuje rovnomerné opotrebovanie, spoľahlivú a takmer bezúdržbovú prevádzku, ako aj dokonalú moduláciu za každých podmienok. To znamená, že vôľa je neustále kompenzovaná tak, aby tlakový bod a funkcia spojky zostali rovnaké v studenom alebo horúcom prostredí, ako aj v priebehu času.


PLASTY
TE 300i má plasty, ktorá jasne ukazuje progresívny prístup Husqvarna Motorcycles k terénnym motocyklom, zatiaľ čo robustné šedé a elektrické žlté akcenty poskytujú charakteristický vzhľad a štýlovo zdobia švédsky inšpirovaný dizajn. Ergonómia je špeciálne prispôsobená tak, aby poskytovala vysoký komfort a ovládanie. Výsledkom rozsiahleho testovania je, že tenké kontaktné body uľahčujú radenie medzi jazdnými polohami a umožňujú jazdcovi plynule sa pohybovať. Plochý profil sedadla spolu s textúrou poťahu sedadla poskytujú vynikajúci komfort a kontrolu za každých podmienok.
Kolesá a pneumatiky
Čierne ráfiky z vysokopevnostnej zliatiny od D.I.D sú spojené s CNC opracovanými nábojmi pomocou ľahkých lúčov a strieborných eloxovaných hliníkových niplov. Na kolesá sú namontované pneumatiky Michelin Enduro, ktoré ponúkajú vynikajúcu priľnavosť v najrôznejších terénoch.


CNC hliníkový okulár prednej vidlice
22 mm offsetový čierno eloxovaný okulár prednej vidlice – CNC spracovanie – ponúka špičkovú kvalitu a štýlový štandard na všetkých modeloch enduro Husqvarna. Okulár prednej vidlice je odborne vyrobený s použitím špičkových techník a materiálov, aby poskytovali vysokú úroveň kvality a spoľahlivosti. Štandardom je 2-smerné nastavenie riadidiel a prispôsobiteľná ergonómia.
PREPÍNAČE MÁP
Použitím spínača MAP SELECT SWITCH je možné prispôsobiť charakteristiku motora tak, aby sa upravila dodávka výkonu podľa preferencií jazdca, podmienok a terénu. Má dve nastavenia, ktoré možno za chodu prepínať, a to Mapa 1 pre štandardný a plný výkon a Mapa 2 pre mäkší výkon a oneskorené načasovanie zapaľovania pre terén s menšou trakciou.


TELO škrtiacej klapky
TE 300i používa 39 mm teleso škrtiacej klapky, ktoré reguluje množstvo vzduchu vstupujúceho do motora cez klapku ovládanú dvojitými plynovými lankami pripojenými k zostave škrtiacej klapky riadidiel. Olej pre 2-taktné motory sa zmiešava so vzduchom a vstupuje do motora, aby premazal kľukový hriadeľ, valec a piest. Okrem toho snímač polohy škrtiacej klapky (TPS) prenáša údaje o prietoku vzduchu do ECU, ktorá zase vypočítava množstvo oleja a paliva dodávaného do motora, zatiaľ čo obtoková skrutka reguluje voľnobežné otáčky a zariadenie na studený štart otvára obtok poskytujúci viac vzduchu pre chlad. začína.
ELEKTRICKÉ ŠTARTOVANIE A KABELÁŽ
Všetky modely TE sú štandardne vybavené elektrickým štartérom. Systém využíva kompaktnú a ľahkú Li-Ion batériu, ktorá je o 1 kg ľahšia ako bežná batéria. Vďaka niekoľkoročným skúsenostiam s vývojom a zdokonaľovaním elektrického štartovania je overená spoľahlivosť radu enduro Husqvarna bezkonkurenčná a zaisťuje rýchly a bezproblémový štart za akýchkoľvek podmienok. Okrem toho káblový zväzok sústreďuje všetky potrebné elektrické komponenty do spoločného priestoru pod sedadlom pre ľahký prístup.


SYSTÉM RIADENIA MOTORA
TE 300i je vybavený elektronickou riadiacou jednotkou (ECU), ktorá je zodpovedná za množstvo funkcií. Jednotka určuje časovanie zapaľovania, množstvo paliva a oleja vstreknutého do valca a navyše prekladá informácie získané z rôznych snímačov, aby prispôsobila hodnoty a vykonala korekcie pre automatickú kompenzáciu teploty a nadmorskej výšky. To znamená, že motor vždy beží s optimálnou zmesou paliva a vzduchu v akejkoľvek nadmorskej výške.
Odporúčané doplnky pre HUSQVARNA TE 300i MY 22

Koncovka výfuku FMF

Koncovka výfuku Akrapovič

Ventilátor chladiča HUSQVARNA

Ventilátor chladiča HUSQVARNA

Stojan pod motocykel

Sedadlo HUSQVARNA

Chrániče rúk HUSQVARNA

Ochrana rámu HUSQVARNA