Beta RR 390 4T MY 2023

Beta RR 390 4T MY 2023

9 490 € s DPH

Nový motocykel, Odpočet DPH

 

Beta úzko spolupracovala s enduro šampiónmi Bradom Freemanom a Stevem Holcombeom na vývoji nových riešení týkajúcich sa hnacieho ústrojenstva a rámu/odpruženia pre modely dvojtaktné a štvortaktné modely MY 2023 RR, aby sa zdokonalili už tak oceňované vynikajúce jazdné vlastnosti predchádzajúcej generácie. Ako vždy, hlavnou filozofiou inžinierov v Rignano sull’Arno bolo nielen zvýšiť výkon motocyklov značky, ale zabezpečiť aby bol tento výkon ešte viac využiteľný. Namiesto veľkých zmien teda tento modelový rok získal sériu vylepšení, ktorých cieľom je konsolidovať všetky vynikajúce vlastnosti každého jednotlivého modelu. Nové plasty sa vyznačujú lineárnejším a uhladenejším dizajnom, čo dodáva RR ešte minimalistickejší vzhľad. Niektorí hovoria, že „menej je viac“. Beta verí, že len tí najlepší to dokážu, a vytvára motocykle maximálne účelné len s tým čo skutočne pre svoju jazdu potrebujete či už na pretekoch alebo na nedeľnej jazde so svojimi kamarátmi. Ako vždy modelový rad pozostáva z 8 rôznych modelov, z ktorých každý má svoju vlastnú osobnosť, aby uspokojil potreby veľmi rôznorodého spektra jazdcov.

Pre každého jazdca existuje ideálny model RR, kde každý si môže vybrať podľa svojich potrieb a preferencií. To čo má každý model spoločné, je schopnosť vzbudiť dôveru u užívateľa a ponúknuť skutočne obohacujúci zážitok z jazdy.
Odpruženie: Beta nikdy neprestane zdokonaľovať rám a odpruženie svojich motocyklov. V snahe o ešte ostrejšiu a čistejšiu spätnú väzbu prepracovali inžinieri Betamotor vnútorné časti prednej vidlice – značky ZF modelového roku 2023. V prvom rade bola upravená geometria olejových kanálov okolo piestu vidlice, aby sa úplne eliminoval akýkoľvek trecí efekt a zabezpečil sa bezchybne hladký chod tlmičov počas celej dráhy. Vytvorením voľnejšie tečúcich spätných kanálov oleja toto zlepšenie otvára ešte väčšie možnosti nastavenia vidlice, pretože eliminácia všetkých štrukturálnych prekážok prietoku oleja znamená, že aj najmenšia zmena nastavenia prináša citeľný výsledok. Výsledkom je lepší komfort jazdca a efektívnejšia podpora vidlice počas počiatočného vychýlenia tlmiča. Výsledkom je že motocykel zostáva vynikajúco ovládateľný aj v náročných terénnych podmienkach.
Kryty chladiča na nádrži: jednou zo zmien oproti predchádzajúcej generácii s dopadom na štýl aj funkciu je upravený tvar nových krytov chladiča radu RR. Nové kryty sú užšie ako predtým, aby poskytli jazdcovi väčšiu voľnosť pohybu, najmä v zákrutách v motokrosovom štýle s motocyklom ostro nakloneným do zákruty a s vnútornou nohou natiahnutou dopredu. Ergonomickejšie tvarované kryty ako predtým umožňujú jazdcovi zaujať pohodlnejšiu polohu na sedle s motocyklom pevne zovretým medzi nohami pre ešte lepšiu spätnú väzbu jazdca. Elegantnejšie nové kryty tiež prispievajú k prepracovanému, jednoduchému a zásadne novému vzhľadu motocykla. Grafika: všetky modely majú teraz novú úplne červenú farebnú schému. Štýl grafiky je minimalistickejší ako predtým, s odvážnymi, jasne definovanými formami a čistejšími, modernejšími líniami, ktoré zdôrazňujú svalnatý tvar motocykla a plynule spájajú nové kryty s ostatnými komponentmi.

Kontrola trakcie: Najvýraznejšou novinkou v rade štvortaktných modelov je zavedenie kontroly trakcie, ktorá v minulom roku debutovala v rade Racing. Aby bol výkon štvortaktných modelov ešte využitelnejší pre jazdca v akejkoľvek situácii, všetky štvortaktné modely Beta Enduro sa teraz môžu pochváliť trakčnou kontrolou. Funkciu kontroly trakcie na modeloch RR môže jazdec zvoliť pomocou tlačidla v obvyklej polohe medzi riadidlami a palivovou nádržou. Jazdec môže vypnúť trakčnú kontrolu kedykoľvek a v ktorejkoľvek z dostupných máp motora, pričom samotná funkcia je kalibrovaná inak pre každú z dvoch máp, čo jazdcovi ponúka výber zo 4 rôznych konfigurácií elektronického ovládania.

Zvody výfuku: všetky štvortaktné modely sú vybavené novými zvodmi výfuku s dlhšou geometriou potrubia ako v predchádzajúcej generácii, čím sa zlepšuje odozva motora pri nízkych otáčkach motora a zvyšuje sa krútiaci moment pri stredných otáčkach motora. Výsledkom je pružnejšia dodávka výkonu v celom rozsahu otáčok, čo umožňuje jazdcovi ľahšie sa dostať z problémov alebo zvoliť vyšší prevodový stupeň, než by bežne používal, aby si mohol vychutnať uvoľnenejší zážitok z jazdy.

Mapa motora: dnes už aj motocykle Enduro, ktoré vyzerajú na pohľad jednoducho sú vybavené pokročilou elektronikou. Aby sa naplno využil zvýšený krútiaci moment pri nízkych až stredných otáčkach motora, ktorý poskytuje nový zberač výfukových plynov, štvortaktné modely teraz obsahujú špeciálne nové mapy riadenia motora, ktoré rovnomernejšie rozložia krivku výkonu v celom využiteľnom rozsahu motora. Výkon motockylov Beta aj vyšším objemom motora je teraz ešte lepšie využiteľný.

RR 4T 390
Rám
Rám Molybdénová oceľ s dvojitou kolískou
Rázvor 1490 mm
Dĺžka 2180 mm
Šírka 815 mm
Výška 1270 mm
Výška sedadla 940 mm
Svetlá výška 320 mm
Výška stúpačky 413 mm
Suchá hmotnosť 107,5kg
Objem palivovej nádrže 9,0 l.
Rezerva 2,3 l.
Objem chladiacej sústavy 1,4 l.
Predné odpruženie Hydraulická USD vidlica s priemerom ø 48 mm
Zadné odpruženie Jedna pružiaca jednotka
Zdvih tlmiča 135 mm
Zdvih predné koleso 295 mm
Zdvih zadné koleso 290 mm
Predná brzda Wave kotúč ø260 mm a dvojpiestový plávajúci strmeň
Zadná brzda Wave kotúč ø240 mm a jednopiestikový plávajúci strmeň
Predné koleso ráfik 21 x 1,6 – 36 špicové
Zadné koleso ráfik 18 x 1,85 – 36 špicové
Predná pneumatika 90/90 – 21
Zadná pneumatika 140/80 -18
Motor
Typ motora Jednovalec, 4-takt, kvapalinou chladený
Vŕtanie 88 mm
Zdvih 63.4 mm
Objem motora 385.6 cc
Kompresný pomer 12,48:1
Štartovanie elektrický štartér
Zapaľovanie KOKUSAN
Sviečka NGK LKAR 8A-9
Mazanie 2 olejové čerpadlá
Palivový systém ELLDOR duálne elektronické vstrekovanie
Telo škrtiacej klapky Ø 42 MM – SYNERJECT
Spojka viaclamelová v kúpeli
Primárny pohon Z.28/76
Prevodovka 6 rýchlostná
Zadný pohon reťaz
Motorový olej SAE 10W/50 0,8 L. + SAE 10W/40 0,8 L
Spotreba 3,89